سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلامت مردم مصداق حقوق شهروندی/آلودگی هوا ناشی از سهلانگاری مسئول

 
انصاری:
نماینده مردم آبادان در خانه ملت، گفت:‌ آلودگی هوای تهران و برخی استان‌های کشور ناشی از ناتوانی مسئولین در مدیریت و یا سهل‌انگاری و ندانم‌کاری آنهاست که باید به جای اقدامات مقطعی فکری اساسی برای حل آلودگی‌ها بکنند.
خبرگزاری فارس: سلامت مردم مصداق حقوق شهروندی/آلودگی هوا ناشی از سهل‌انگاری مسئولان است

 

 

محمدسعید انصاری نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به آلودگی‌های موجود در برخی استان‌های کشور، گفت:‌ به دلیل عدم اقدام جدی از سوی مسئولین و انجام برنامه‌های مقطعی در ارتباط با حل معضل آلودگی هوا ما امروز شامل وضعیت موجود در پایتخت و برخی استان‌های جنوبی کشورمان هستیم و لازم است تا مسئولین اقدامات جدی و زیرساختی را در این ارتباط در دستور کار خود داشته باشند.

وی افزود: آلودگی ناشی از ریزگردها در استان خوزستان که از کشورهای عربستان و عراق وارد کشور ما می‌شود در واقع به دلیل اقداماتی است که کشور عربستان از سر عناد صورت داده و در کشور عراق به دلیل وجود اشغالگران پیشگیر‌ی‌های لازم صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کشور ما نیز به دلیل مدیریت ضعیف و ناتوانی در این امر و یا ندانم کاری و بی‌تفاوتی مسئولان در ارتباط با محیط زیست و آلودگی هوا سبب شد تا ما امروز شاهد آلودگی هوا با این گستره در کشورمان باشیم.

انصاری خاطرنشان کرد: امروز اگر در تهران آلودگی هوا از حدی بالاتر رود مدارس تعطیل می‌شود و افراد سالمند از خروج از خانه منع می‌شوند اما در استان خوزستان وقتی آلودگی هوا بالا می‌رود هیچ‌گاه شاهد تعطیلی ادارات و مدارس نیستیم و مگر اینکه فردی در کنار خیابان بیفتد که فکری برای آن منطقه بشود.

وی با بیان اینکه دولت باید درباره سلامت مردم اقدامات لازم را اعمال کند، گفت: سلامت مردم مصداق حقوق شهروندی است و دولتی‌ها باید همانطور که حامی حقوق شهروندی هستند، از سلامت مردم حراست کنند.

 

92/09/07       -  13920907000527