سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیر شایعه رد صلاحیت هاشمی بر بازار طلا

بعد از اعلام شایعاتی مبنی بر اینکه هاشمی رفسنجانی به دلایل مشکلات جسمانی و ... رد صلاحیت شده است بازارهای مالی نسبت به این خبر به سرعت عکس العمل نشان دادندو...

تاثیر شایعه رد صلاحیت هاشمی بر بازار طلا

به گزارش سرویس اقتصادی ملت ایران بعد از اعلام شایعاتی مبنی بر اینکه هاشمی رفسنجانی به دلایل مشکلات جسمانی و ... رد صلاحیت شده است بازارهای مالی نسبت به این خبر به سرعت عکس العمل نشان داده و بازار طلا هم از این قاعده مستثنی نبود.

که بعد از پراکنده شدن این شایعات در بازار ،قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید با افزایش 60 هزار تومانی مواجه شد و به نرخ 1256000تومان رسید . همچنین سکه ربع هم  426000 تومان را لمس کرد که این نرخ تا پایان امروز حفظ شد. و این در حالیست که قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با افتی 30 دلاری به نرخ 1362 دلار رسید.

البته برخی از سایت ها از جمله بهار نیوز خبر از تایید صلاحیت هاشمی رفسنجانی دادند که این امر نتوانست تاثیری بر روند بازار داشته باشد و قیمت همچنان در سقف قیمتی امروز باقی ماند.

با توجه به اینکه شورای نگهبان اعلام کرده است لیست نامزدهای تایید صلاحیت شده در اختیار وزارت کشور قرار گرفته است ، به احتمال زیاد اسامی فردا اعلام خواهند شد که قطعا شاهد حرکت شدیدی در همه بازارهای مالی هستیم.

کد خبر :79633

1392/02/31 19


آیت الله صافی گلپایگانی: مومنین در شب لیله الرغائب برای مسلمانان




کد: 419905  تاریخ: 1392/02/26 - 20:48

 

 

امید است مومنین این فرصت مبارک را برای تجدید عهد با خدا و توبه و انابه غنیمت شمارند و با توسل و تمسک به ذیل عنایات حضرات معصومین مخصوصا حضرت بقیه الله ارواحنا فداه در شرایط کنونی برای اعلاء کلمه اسلام و قضای حوایج همه مسلمانان و رفع مشکلات و نصرت اهل ایمان خصوصا در یمن و بحرین عزیز دعا کنند. 

 

 آیت الله صافی گلپایگانی: مومنین در شب لیله الرغائب برای مسلمانان بحرین و یمن دعا کنند

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع معظم تقلید در پیامی به تشریح عظمت اولین شب جمعه ماه رجب پرداختند.

متن این پیام به شرح زیر است:         

بسم الله الرحمن الرحیم

و قال ربکم ادعونی استجب لکم
عن رسول الله: لله فی ایام دهرکم نفحات الا فتعرضوا لها

نسایم رحمت الهی که همواره و بی انقطاع در وزیدن است در اوقات شریفه و زمانهای خاص بیشترست. لیله الرغائب شب اولین جمعه ماه شریف رجب یکی از این فرصتهای شریف است که سفارش فرموده‌اند اهل دعا و توجه و معرفت آن را غنیمت شمارند و از برکات آن مستفیض گردند.

چنانکه فرموده‌اند دعا مغز عبادت و بندگی خداوند متعال است: الدعاء مخ العباده
حقیقت عبودیت و پرستش،خدا را خواندن و از خدا خواستن و به درگاه او عرض نیاز و حاجت کردن است.

امید است مومنین این فرصت مبارک را برای تجدید عهد با خدا و توبه و انابه غنیمت شمارند و با توسل و تمسک به ذیل عنایات حضرات معصومین مخصوصا حضرت بقیه الله ارواحنا فداه در شرایط کنونی برای اعلاء کلمه اسلام و قضای حوایج همه مسلمانان و رفع مشکلات و نصرت اهل ایمان خصوصا در یمن و بحرین عزیز دعا کنند و از خدا خذلان استکبار جهانی و عوامل و عمال او را در منطقه و دفع شر آل سعود و آل خلیفه را مسئلت نمایند.

انه سمیع الدعاء
5 رجب المرجب 1432
لطف الله صافی


تداوم بارش ها در کشور

براساس این گزارش، از امروز بارش ها در شمال غرب و غرب کشور تشدید می شود و گستره بارش ها علاوه بر مناطق فوق به برخی مناطق جنوب غرب کشور نیز می رسد.
راه دانشجو: امروز با نفوذ سامانه سرد شمالی بارش همراه با کاهش محسوس دما در سواحل جنوبی دریای خزر آغاز شده و طی فردا نیز تداوم خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، امروز"پنج شنبه26 اردیبهشت ماه 92"براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی تا پایان هفته جاری در شمال غرب، غرب، دامنه های البرز و دامنه های زاگرس رگبارو رعدو برق، گاهی وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می شود.

براساس این گزارش، از امروز بارش ها در شمال غرب و غرب کشور تشدید می شود و گستره بارش ها علاوه بر مناطق فوق به برخی مناطق جنوب غرب کشور نیز می رسد.

شایان ذکر است، که طی ساعات آینده در برخی مناطق جنوب غرب و جنوب وقوع پدیده گردو خاک و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست و همچنین از امروز با نفوذ شارش های سرد شمالی بارش همراه با کاهش محسوس دما در سواحل جنوبی دریای خزر آغاز شده و طی فردا نیز تداوم خواهد داشت و همچنین امروز مناطق مرکزی و شمالی خلیج فارس مواج خواهد بود.

گفتنی است، وضعیت آب و هوای استان های تهران والبرز امروز، نیمه ابری تا ابری، همراه با رگبار و رعدو برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود.
 

اعمال مستحبی اولین شب جمعه ماه رجب


پیامبر اعظم(ص) می‌فرماید: از اولین شب جمعه در ماه رجب غافل نشوید؛ زیرا شبی است که فرشتگان آن را «لیلة الرغائب» می‌نامند. مقداری که از شب گذشت، هیچ فرشته‌ای در آسمان‌ها و زمین نمی‌ماند مگر اینکه در کعبه و اطراف آن جمع می‌شوند.
به گزارش ملیت به نقل از فارس، اولین شب جمعه ماه رجب که ماه ریزش رحمت الهی است، «لیلة الرغائب» خوانده می‌شود، «رغائب» جمع رغیبه به معنای پاداش‌های بسیار ارجمند و سَمین و گران‌سنگ است،‌ البته به معنای چیزی که مورد رغبت و میل و به معنای عطا و بخشش فراوان از آن یاد می‌شود.

همچنین «لیلة الرغائب» یعنی شبی که میل و توجه به عبادت و بندگی در آن فراوان است و بندگان خوب و شایسته خداوند دراین شب تمایل زیادی به رفتن به در خانه خداوند و ارتباط و انس با معبود خویش دارند، در این شب عطا و بخشش خداوند فراوان است و بندگان مخلص خداوند با روی آوردن به بارگاه قدس ربوبی و خاکساری در برابر عظمت حق شایسته دریافت انعام و عطا و بخشش بیکرانه حق می‌شوند.

درباره اهمیت این شب، پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند: از اولین شب جمعه در ماه رجب غافل نشوید؛ زیرا شبی است که فرشتگان آن را «لیلة الرغائب» می‌نامند، این نامگذاری به این جهت است که هنگامی که مقداری از شب گذشت، هیچ فرشته‌ای در آسمان‌ها و زمین نمی‌ماند مگر اینکه در کعبه و اطراف آن جمع می‌شوند.

از جمله اعمال این شب نمازی است که اگر فردی آن را به جا آورد، پس از مرگ هنگامی که در قبر گذاشته شود، خداوند تبارک و تعالی ثواب نمازش را به سوی او به بهترین صورت می‌فرستد تا همدم او شود و او را از تنهایی بیرون آورد، این شخص با روی گشاده و درخشان و زبانی شیوا و فصیح به او می‌گوید: ای حبیب و دوست من! بشارت باد تو را که از هر شدت و سختی نجات یافتی.

میت می‌پرسد: تو کیستی؟ به خدا سوگند که من چهره‌ای بهتر از روی تو ندیده‌ام و کلامی شیرین‌تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی بهتر از بوی تو نبوییده‌ام.

آن شخص می‌گوید: من ثواب آن نمازم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی، امشب نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور رستاخیز دمیده می‌شود، من در عرصه قیامت، سایه بر سر تو خواهم افکند، پس خوشحال باش که هرگز خیر از تو معدوم نخواهدشد.

*اعمال شب لیلة الرغائب

پنجشنبه ماه رجب روزه گرفته شود، چون شب جمعه داخل شود، ما بین نماز مغرب و عشا، 12 رکعت نماز به جا آورده می‌شود که هر 2 رکعت با یک سلام ختم می‌شود.

به این ترتیب که در هر رکعت یک مرتبه سوره «حمد»و 3 مرتبه «سوره قدر» و 12‏ مرتبه «سوره توحید» خوانده می شود و هنگامى که از نماز فارغ شدند، 70 مرتبه مى‏گویند:

«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ النَّبِیِّ الْأُمِّیِّ وَعَلَى آلِهِ»

خدایا! بر محمد پیامبر درس ناخوانده و خاندانش درود فرست

سپس به سجده مى‏روند و 70 مرتبه می‌گویند:

«سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ»

پاک و منزّه است پروردگار فرشتگان و روح

آن گاه سر از سجده بر مى‏دارند و 70 مرتبه مى‏گویند:

«رَبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَتَجَاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَلِیُّ الْأَعْظَمُ»

پروردگارا! مرا بیامرز و بر من مهر ورز و از آنچه از من مى‏دانى بگذر، تو خداى برتر و بزرگترى

دوباره به سجده مى‏روند و 70 مرتبه مى‏گویند:

سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ

پاک و منزّه است پروردگار فرشتگان و روح

سپس حاجت خود را مى‏طلبند که به خواست خدا برآورده خواهد شد.

عکس: موشک ایرانی رسماً سفیر فوتبال آسیا شد

کاپیتان سابق فوتبال ایران حالا سفیر فوتبال پایه در آسیا است.

 

مهدی مهدوی کیا که در مالزی حضور دارد امشب در مراسمی رسما به عنوان سفیر فوتبال پایه آسیا معرفی شد.کیا که در غم از دست دادن همسر برادرش به سوگ نشسته است با اصرار خانواده در این مراسم شرکت کرد و از این پس در فوتبال پایه نقش تاثیر گذاری را در آسیا خواهد داشت.سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا از مهدی مهدوی کیا به عنوان افسانه فوتبال ایران نام برده است.در این مراسم همچنین خانم بای لیلی هم در کنار مهدوی کیا دبه عنوان یگر سفیر فوتبال آسیا معرفی شد.
 
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از خانم لیلی به عنوان افتخار چینی ها نام برده است.