سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای برگزاری مناظره بین رو

با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با صدور بیانیه‌ای برای برگزاری مناظره بین روحانی و احمدی‌نژاد اعلام آمادگی کرد.

خبرگزاری فارس: اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای برگزاری مناظره بین روحانی و احمدی‌نژاد

 

 

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با صدور بیانیه‌ای برای برگزاری مناظره بین روحانی و احمدی نژاد اعلام آمادگی کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

پیرو اعلام آمادگی رئیس سازمان بسیج دانشجویی محمد ودودحیدری مبنی بر آمادگی این تشکل برای میزبانی مناظره بین رئیس جمهور فعلی و قبلی، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران آمادگی خود را برای میزبانی مناظره بین رؤسای جمهور سابق و فعلی، محمود احمدی نژاد و حسن روحانی در دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام می‌دارد.

سرانجام با روی کار آمدن دولت یازدهم که با نام دولت راستگویان آغاز به فعالیت کرده رئیس جمهور پس از صد روز، گزارش مفصل خود را از کارهای صورت گرفته در طی حدود 3 ماه ارائه کردند.

از آنجا که ملت شریف ایران از رئیس جمهور انتظار داشتند تدابیر و اقدامات دولت تدبیر و امید را برای حل مشکلات و معضلات کشور بیان کنند اما برخلاف انتظار، رئیس جمهور  بیش از نیمی از زمان سخنرانی و مصاحبه خود را به نقد دولت گذشته پرداختند و در کمال تعجب اقدامات موثر و مثبت دولت گذشته از جمله مسکن مهرو سفرهای استانی که روحانی در تبلیغات انتخاباتی، خود را متعهد به ادامه این کارهای مثبت می‌دانست زیر سوال برد و آنها را نیز به بهانه تورم زا بودن و به نام تدبیر به تعطیلی کشاندند.

 اقدامات فوق از آنجا که مورد انتقاد دولت مردان گذشته نیز قرار گرفت و جو نااعتمادی و شبهه را در جامعه شعله ور ساخت مورد تکذیب و تائید مخالفان و موافقان قرار گرفت. لذا سخنان رئیس جمهور نه تنها به تنویر افکار عمومی کمکی نکرد بلکه دلسوزان و مردم عزیز ایران اسلامی را دچار تشویش اذهان کرد.

سخنان ریاست جمهور و زیر سوال بردن دولت قبل در حالی صورت گرفت که هیچ راه حل جایگزین برای حل معضلات کشور از سوی ایشان پیشنهاد نشد و به عبارتی کل تدابیر دولت تدبیر و امید، در به تعطیلی کشاندن طرح‌های مثبت دولت قبل از جمله مسکن مهر، سفرهای استانی و همچنین توزیع شیر رایگان در مدارس خلاصه شد.

ملت عزیز ایران اسلامی از رئیس جمهور منتخب انتظار دارد که علاوه بر دوری و احتذار از نقاط ضعف دولت قبل آنها را به نقاط مثبت تبدیل کرده و نقاط مثبت گذشته را نیز با اعمال و گفتار خود تقویت کند.

طبیعتاً هیچ دولتی معصوم نیست و نقاط ضعف و قوت فراوانی دارد اما انتظار آن است که دولت راستگویان برای نقاط منفی راه حلی ارائه دهد نه اینکه نقاط مثبت را نیز زیر سؤال ببرد.

از سویی در سه ماه گذشته شاکله دولت راستگویان در وزیر پر تلاش امور خارجه و این وزارتخانه خلاصه شده است؛ نظر به اینکه با استحکام ساخت درونی نظام است که مشکلات حل خواهد شد و باید تلاش بر تولید داخل باشد، حال این سؤال در اذهان تداعی می شود که آیا وزارتخانه‌های دیگر نیز همچون وزارت خارجه فعالیت می‌کنند یا بار مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور نیز بر وزارت امور خارجه محول شده است؟ آیا مشکلات کشور در مسائل گوناگون اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تابعی از اقدامات و مواضع سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است؟

پیرو اعلام آمادگی رئیس سازمان بسیج دانشجویی مبنی بر آمادگی این تشکل برای میزبانی مناظره بین رئیس جمهور فعلی و قبلی، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران آمادگی خود را برای مناظره بین رؤسای جمهور سابق و فعلی، محمود احمدی نژاد و حسن روحانی در دانشگاه علوم پزشکی تهران و برای تحقق آیه شریفه " الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِکَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ" اعلام می‌دارد.

 

 

13920909000109


کاخسفید: تحریمهای شدید نفتی علیه ایران همچنان ادامه مییابد

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که توافق اولیه ایران و 1+5، ممنوعیتی را در ادامه تحریم‌های شدید نفتی علیه ایران به وجود نمی‌آورد.

خبرگزاری فارس: کاخ‌سفید: تحریم‌های شدید نفتی علیه ایران همچنان ادامه می‌یابد

 

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت، دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد گرچه ایران و 1+5 (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین بعلاوه ‌آلمان) توافق اولیه‌ای را در نشست «ژنو» به امضا درآوردند، اما تحریم‌های شدید نفتی علیه ایران همچنان حفظ می‌شود.

بر اساس این گزارش، «باراک اوباما» به شدت از توافق موقت ایران و 1+5 در ژنو دفاع کرد و از کنگره درخواست کرد تا در زمان ادامه مذاکرات برای رسیدن به یک توافق جامع‌تر و نهایی، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به تصویب درنیاورند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که ظاهراً کشورهای دیگری به غیر از ایران به اندازه کافی منابع نفتی دارند به طوریکه کشورهای خارجی می‌توانند خرید نفت ایران را کاهش دهند.

 

 

 13920909000214


2 عضو هیئت رئیسه مسئول پیگیری آلودگی هوا/مسئولان باید پاسخگو باش

شریف حسینی:
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مجلس در ارتباط با بحث آلودگی هوا وارد عمل شده است و 2نفر از اعضاء هیئت رئیسه برای پیگیری این موضوع انتخاب شده‌اند و مسئولان ذیربط باید در این خصوص پاسخگو باشند.
خبرگزاری فارس: 2 عضو هیئت رئیسه مسئول پیگیری آلودگی هوا/مسئولان باید پاسخگو باشند

 

 

سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی‌های موجود در برخی استان‌های کشور و بویژه استان خوزستان گفت: مسئولین مربوطه اقدام جدی را در ارتباط با این موضوع تاکنون صورت نداده‌اند و تنها در شرایط اضطرار ما شاهد اقداماتی مقطعی و کوتاه مدت از سوی آنان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه سال گذشته اهواز به عنوان آلوده‌ترین شهر کشور شناخته شده، اظهارداشت: پس از باران‌های اخیر حدود 15 نفر از شهروندان اهوازی دچار مسمومیت و تنگی نفس ناشی از آلودگی‌های موجود در فضا شده‌اند که این موضوع توجه ویژه‌ای را برای رفع مشکل آلودگی هوا این استان و برخی مناطق دیگر می‌طلبد.

عضو هیئت رئیسه مجلس، خاطرنشان کرد: مجلس در ارتباط با حل معضل آلودگی هوا وارد عمل شده و از این پس مسئولین مربوطه باید در ارتباط با این موضوع پاسخگو باشند.

حسینی ادامه داد: در جلسه هیئت رئیسه مجلس، محمد دهقانی و محمد حسین فرهنگی مأمور نظارت و پیگیری اقدامات سازمان محیط زیست و سازمان‌های ذیربط در این ارتباط انتخاب شده‌اند و کار گروه ویژه‌ای از سوی مجلس برای بررسی آلودگی هوای استان خوزستان به این استان اعزام شده‌اند.

 

 

92/09/07 -      13920907000477

دولت یازدهم هنوز کاری برای کاهش آلودگی هوا نکرده است

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران:
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: دولت یازدهم عملا کاری برای کاهش آلودگی هوا نکرده است و یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا تعامل 3 قوه و اجرای طرح‌های جدید و خروج خودروهای فرسوده است.
خبرگزاری فارس: دولت یازدهم هنوز کاری برای کاهش آلودگی هوا نکرده است

 

 

رحمت‌الله حافظی با اشاره به اینکه متاسفانه در دولت دهم شورای عالی محیط زیست و همچنین کمیته ملی مبارزه با آلودگی هوا تعطیل شد، ‌اظهار داشت: ‌این اقدام دولت دهم مشکلات زیادی را ایجاد کرد.

وی تصریح کرد:‌با روی کار آمدن دولت یازدهم امیدوار بودیم که اقدامات قابل توجه‌ای در بخش کاهش آلودگی هوا در سطح شهر تهران و همچنین سایر استان‌ها انجام شود که متاسفانه هنوز اقدام خاصی صورت نگرفته است.

حافظی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که تا به امروز دولت نتوانسته است اقدامی را در جهت کاهش آلودگی هوای شهر تهران بردارد اجرای کارهای موازی، در دستگاه‌ها است که متأسفانه هماهنگی لازم را در بین دستگاه‌ها شاهد نیستیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: برای رفع مشکلات آلودگی هوا چند اقدام مهم باید از سوی دولت انجام شود.

وی افزود: نمایندگان مجلس نیز باید تحت دوفوریتی را که سال گذشته در مجلس بایکوت کرده‌اند را به تصویب برسانند چرا که اجرای این طرح می‌تواند تا حد زیادی از مشکلات آلودگی هوا را بکاهد.

حافظی اظهار داشت: موضوع بعدی که باید نمایندگان مجلس به آن توجه و ورود پیدا کنند، کاهش زمان معاینه فنی خودروها است که در این زمینه باید زمان فعلی معاینه فنی از 5 سال به یک سال در کلانشهرهایی مثل تهران، ‌اراک و اهواز کاهش یابند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: از وزارت نیرو نیز می‌خواهیم در حوزه سوخت نیروگاه‌های بعثت و کرج ورود پیدا کند و در این زمینه تمهیدات لازم را بیندیشد.

حافظی با ارائه آماری از جان‌باختگان بر اثر آلودگی هوا، گفت:‌ در سال گذشته 2 هزار و 724 نفر به علت آلودگی فوت نموده‌اند، ضمن اینکه بیش از 6 هزار و 500 نفر نیز به دلیل آلودگی هوا به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد 3 قوه مقننه، مجریه و قضائیه با همکاری هم اقدامات لازم را در جهت آلودگی هوا انجام می‌دهند.

 

 

92/09/07 -      13920907000339

سلامت مردم مصداق حقوق شهروندی/آلودگی هوا ناشی از سهلانگاری مسئول

 
انصاری:
نماینده مردم آبادان در خانه ملت، گفت:‌ آلودگی هوای تهران و برخی استان‌های کشور ناشی از ناتوانی مسئولین در مدیریت و یا سهل‌انگاری و ندانم‌کاری آنهاست که باید به جای اقدامات مقطعی فکری اساسی برای حل آلودگی‌ها بکنند.
خبرگزاری فارس: سلامت مردم مصداق حقوق شهروندی/آلودگی هوا ناشی از سهل‌انگاری مسئولان است

 

 

محمدسعید انصاری نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به آلودگی‌های موجود در برخی استان‌های کشور، گفت:‌ به دلیل عدم اقدام جدی از سوی مسئولین و انجام برنامه‌های مقطعی در ارتباط با حل معضل آلودگی هوا ما امروز شامل وضعیت موجود در پایتخت و برخی استان‌های جنوبی کشورمان هستیم و لازم است تا مسئولین اقدامات جدی و زیرساختی را در این ارتباط در دستور کار خود داشته باشند.

وی افزود: آلودگی ناشی از ریزگردها در استان خوزستان که از کشورهای عربستان و عراق وارد کشور ما می‌شود در واقع به دلیل اقداماتی است که کشور عربستان از سر عناد صورت داده و در کشور عراق به دلیل وجود اشغالگران پیشگیر‌ی‌های لازم صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کشور ما نیز به دلیل مدیریت ضعیف و ناتوانی در این امر و یا ندانم کاری و بی‌تفاوتی مسئولان در ارتباط با محیط زیست و آلودگی هوا سبب شد تا ما امروز شاهد آلودگی هوا با این گستره در کشورمان باشیم.

انصاری خاطرنشان کرد: امروز اگر در تهران آلودگی هوا از حدی بالاتر رود مدارس تعطیل می‌شود و افراد سالمند از خروج از خانه منع می‌شوند اما در استان خوزستان وقتی آلودگی هوا بالا می‌رود هیچ‌گاه شاهد تعطیلی ادارات و مدارس نیستیم و مگر اینکه فردی در کنار خیابان بیفتد که فکری برای آن منطقه بشود.

وی با بیان اینکه دولت باید درباره سلامت مردم اقدامات لازم را اعمال کند، گفت: سلامت مردم مصداق حقوق شهروندی است و دولتی‌ها باید همانطور که حامی حقوق شهروندی هستند، از سلامت مردم حراست کنند.

 

92/09/07       -  13920907000527